Poradnik
Savoir Vivre w procesie rekrutacyjnym
Stres – czy masz powody by się nas bać
Sztuka rozmowy
FAQ - najczęściej zadawane pytania
W jaki sposób można wyjechać do pracy za granicę za pośrednictwem firmy APN?
Zapraszamy na stronę www.apnpraca.pl – tutaj można wypełnić formularz zgłoszeniowy lub/i wysłać swoje CV. Formularz ten można również wypełnić na miejscu w biurze APN w Opolu. Nasi konsultanci skontaktują się z Państwem w celu przedstawienia oferty bądź uzupełnienia danych, sprawdzenia znajomości języka obcego oraz weryfikacji posiadanych certyfikatów.
Gdzie można znaleźć wasze oferty pracy?
Najnowsze oferty pracy znajdują się zawsze na naszej stronie internetowej. Ogłaszamy się także na wybranych portalach internetowych. Dodatkowe informacje o ofertach i warunkach pracy można również uzyskać telefonicznie lub odwiedzając nasze biura.
Jakie dokumenty są wymagane, by wyjechać do pracy?
By wyjechać do pracy, konieczny jest ważny i nieuszkodzony dowód osobisty lub paszport oraz posiadanie konta bankowego. Mile widziane jest również zaświadczenie o niekaralności. Dodatkowym atutem są prawo jazdy, a także posiadane referencje i certyfikaty.
Czy muszę zgłosić się bezpośrednio w jednym z Państwa biur?
Nie choć będzie nam bardzo miło, jeśli tak się stanie. Na miejscu podpisujemy umowę o skierowanie do pracy (w języku polskim). Udzielamy wówczas wszystkich niezbędnych informacji na temat danej oferty pracy, warunków mieszkaniowych i socjalnych.
Czy jest to praca legalna?
Oferowana przez nas praca jest w pełni legalna. APN posiada aktualne Certyfikaty MGPiPS. Z osobą kierowaną do pracy zawieramy legalną „Umowę w zakresie kierowania obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych”, w której są podane warunki pracy oraz płacy itp. Nie pobieramy żadnych opłat za pośrednictwo pracy.
Jak długo trzeba czekać na wyjazd po zarejestrowaniu?
Po zarejestrowaniu dane kandydatów są sprawdzane pod kątem doświadczenia, dostępności i aktualnych ofert. Nie można podać dokładnej daty – wyjazd może odbyć się kilka dni, tydzień lub kilka tygodni po rejestracji. Rejestracja nie jest jednak gwarancją wyjazdu – niestety może zdarzyć się, iż nigdy nie uda się nam znaleźć oferty spełniającej Państwa oczekiwania bądź Państwo nie spełnicie wymagań pracodawców.
Czy muszę być pełnoletni, aby wyjechać do pracy?
Tak. Tylko osoby, które ukończyły 18 lat, mogą wyjechać do pracy za pośrednictwem naszej firmy.
Czy znajomość języka obcego i doświadczenie zawodowe są wymagane, aby otrzymać ofertę pracy?
Wymienione powyżej atuty nie są warunkiem koniecznym, aczkolwiek potencjalnie zwiększają szanse na wyjazd i znalezienie stałej pracy.
Czy mogę wyjechać w grupie?
Liczba osób wyjeżdżających do pracy jest uwarunkowana liczbą ofert w danym tygodniu. Każda kandydatura jest rozpatrywana indywidualnie. Na etapie rejestracji nie możemy zagwarantować, że pojawi się oferta umożliwiająca wyjazd grupy.
Czy posiadacie oferty sezonowe dla studentów i osób jadących tylko na urlop?
W okresie letnim zdarzają się oferty krótkoterminowe na 2-3 tygodnie. Wynika to z faktu, że zakłady pracy, do których kierujemy pracowników tymczasowych, mają więcej zamówień, bądź stali pracownicy korzystają w tym czasie z urlopu.
W jakie dni organizowane są wyjazdy?
Wyjazdy odbywają się głównie w sobotę. Zdarzają się czasami wyjazdy organizowane w każdy inny dzień tygodnia – w zależności od zapotrzebowania ze strony naszych klientów.
Co muszę zabrać wyjeżdżając do pracy za granicę?
Podczas podpisywania umowy kandydat otrzymuje dokładne wskazówki, co należy zabrać. Najczęściej są to:
- ważny i nieuszkodzony paszport lub dowód osobisty,
- oryginał sofi/BSN (w przypadku wyjazdu do Holandii), prawo jazdy, uprawnienia do wykonywania określonego zawodu,
- dokumenty bankowe (karta do bankomatu, numer konta, kod SWIFT),
- buty robocze (z metalowymi noskami),
- odzież ochronną (jeśli jest wymagana),
- gotówka do pierwszej wypłaty.
Jak wyglądają mieszkania, ile osób jest w pokojach?
Zakwaterowanie obejmuje pokoje jedno- lub dwuosobowe – w mieszkaniach w bloku, bądź domach jednorodzinnych. Wszystkie mieszkania są wyposażone w kuchnie, łazienki, lodówki, sprzęt RTV, pralki oraz WIFI.
Czy pracodawca zapewnia wyżywienie?
Nie, wyżywienie jest we własnym zakresie.
W jakiej formie będę otrzymywać wynagrodzenie?
Wynagrodzenie wypłacane jest w postaci przelewu na wskazany rachunek bankowy. Rachunek bankowy należy podać w polskim biurze przed wyjazdem. Pracownik otrzymuje szczegółowe rozliczenie za przepracowany okres na wskazany adres e-mail (salaris, Abrehnung)
Czy wynagrodzenie jest zależne od zlecenia czy liczby przepracowanych godzin?
Sposób naliczania wynagrodzenia jest uzależniony od stanowiska pracy i liczby przepracowanych godzin. Wynagrodzenia w naszej firmie są zgodne z ustawodawstwem holenderskim CAO oraz niemieckim IGZ.
Czy od wynagrodzenia są odprowadzane wszystkie składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?
Od kwoty wynagrodzenia za pracę brutto odprowadzane są wszystkie składki na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne (płacone przez pracownika i pracodawcę) oraz zaliczka na podatek dochodowy.
Czy jestem ubezpieczony?
Każdy pracownik zatrudniony przez APN podlega ubezpieczeniu. Jest to obowiązkowe ubezpieczenie podstawowe, obejmujące kontakt z lekarzem. APN proponuje przystąpienie do ubezpieczenia zdrowotnego. W przypadku, gdy pracownik rezygnuje z ubezpieczenia jakie zapewnia APN i ubezpiecza się we własnym zakresie, musi zabrać ze sobą kartę ubezpieczeniową lub oryginały innych dokumentów potwierdzających ważność polisy.